relax

Mezi nejúčinnější prostředky pro regeneraci a léčbu těla patří dostatek spánku a odpočinek. Jste překvapeni? Čekali jste možná něco jiného? Ne, je to opravdu takhle prosté. Mnozí z nás však potlačují spánek, chodí spát velmi pozdě, potlačují možnosti odpočinku přes den. Často se vymlouváme, že nemáme čas spát tolik hodin, nemáme čas odpočívat, zaměstnání či nepořádek doma nebo povinnosti s dětmi nám to neumožní…ale ruku na srdce; kolikrát jdete spát pozdě, protože se díváte na oblíbený seriál v televizi nebo hrajete hry či brouzdáte po internetu? Kolik „povinností“, kterým dáváte přednost, by ve skutečnosti mohlo počkat nebo by je za vás mohl udělat někdo jiný, kdo má ruce a víc energie než vy, kteří bojujete s nemocí? Momentálně se zřejmě nacházíte ve stavu nemoci, je tedy třeba přizpůsobit rytmus svého života tak, abyste mohli dostatečně spát a odpočívat. Jak to nejlépe udělat, co nezanedbat?

 

bed-945881_640 

 

Spánek

 - jděte spát, když se cítíte ospalí. Hned.

 - spěte minimálně osm hodin denně

 - spěte v naprosté tmě; pořiďte si závěsy, které nepropustí světlo, v ložnici si nesviťte během spánkuv místě, kde spíte, vypněte vše ze zásuvky

- je dobré spát v peřinách vyrobených s přírodních materiálů

- lidé s přemnoženou Candidou mají termoregulační problémy (studené ruce, nohy); pokuste se co nejvíc o teplotní komfort. Na spaní oblékejte teplé ponožky, noste pyžamo, dbejte na přiměřeně silnou deku

- spěte pokud možno tolik hodin, kolik vaše tělo potřebuje; klidně choďte spát v osm večer, ve dnech volna spěte podle svých potřeb a nenechte se omezovat

- jezte maximálně tři hodiny před spaním a nepijte žádné povzbuzující nápoje; tím tříštíte spánek, protože tělo se musí soustředit na trávení a zpracování.

- pokuste se usnout přirozeně, bez pomoci podpůrných čajů, léků, či alkoholu

- spěte ve vyvětrané místnosti

- je vhodné mít nepřerušovaný spánek

- dostatečně dlouho před spánkem se nedívejte na televizi, nehrajte hry na počítači, nesurfujte na internetu; mozek to zbytečně stimuluje a pak můžete mít problém usnout. Naopak se před spánkem zklidněte, věnujte se meditaci, poslouchejte tichou a klidnou hudbu. Nechoďte spát po hádce, v rozčilení a velkém napětí.

- lepšímu spánku pomůže cvičení přes den

Při akutním zánětu je tělo vyčerpané a unavené; dopřejte mu víc spánku a odpočinku, než v jiných dnech, snažte se naslouchat tomu, co vám tělo říká.

 

read-341027_640 

Odpočinek

 

Zkuste si najít alespoň pět minut času pro svůj odpočinek každé čtyři hodiny; během těchto pěti minut je ideální lehnout si, zavřít oči, a uvolnit všechny svaly. Zkuste na nic nemyslet. Když jste v práci, je-li to možné a najdete si alespoň chvilku, i to pomůže.

Když přijdete po práci domů, nepokoušejte se hned zdolat horu nepořádku a dalších povinností. Nejprve si odpočiňte alespoň těch pět minut, a pak začněte s povinnostmi.

Během dnů, kdy máte akutní zánět či bolesti, omezte práci doma na minimum. Je dost povinností, které mohou počkat i několik dnů. Zapojte do povinností víc vaši rodinu či přátele; je nutné lidem okolo sebe vysvětlit, čím procházíte a jak se cítíte a poprosit je v těchto dnech o jejich pomoc.

Ve dnech, kdy se nemoc naplno projevujte, pokuste se omezit jakékoli negativní interakce v práci nebo v rodině; zbytečně se tím ještě víc vyčerpáváte a berete tělu cennou energii.

Nastudujte si meditační techniky; naučte se „vypnout“ hlavu i tělo, a dělejte to, pokud možno, každý den.

Unavené tělo se nepokoušejte nabudit jakýmikoli stimulanty typu černý čaj, káva nebo podpůrnou medikací; stimulanty tohoto typu vám krátkodobě přidají energii, o to hůř se ale budete cítit poté. Mnohdy stačí zastavit se a odpočinout si.

 

sunbathing-826918_640 

 

Pohyb

 

Pohyb je klíčovou součástí uzdravení vašeho těla. Není bez zajímavosti, že přemnožená Candida napadá často lidi se sedavým způsobem života, s minimem pohybu. V posledních letech je extrémní nárůst žen s mykózami zaviněnými přemnoženou Candidou Albicans. Mnoho žen dnes sedí celý den v kanceláři, za kasou v supermarketu, či jinde, potom jdou domů a večer sedí před televizí, počítačem… většinu dne ženy sedí, a i kdyby cvičily hodinu denně, je to nedostačující oproti tolika hodinám, kdy sedí.

Pohybem rozproudíme lymfu v těle, zlepšíme trávení, netloustneme, přinášíme tělu více kyslíku, posilujeme svaly, máme lepší náladu, atd. Pokud detoxikujeme tělo a zbavujeme se přemnožené Candidy, pohybem tento proces urychlujeme.

I když se při problémech s Candidou cítíte unaveni, cvičte či hýbejte se každý den. Absolutní minimum je dvacetiminutová procházka, při které se mírně zapotíte. Není nutné se čímkoli omezovat, pohybujte se tak, jak je vám to milé. Může to být práce na zahradě, procházky se psem, cvičení jógy, pilates, apod.

Pokud se chcete pouštět do cvičení, která vyžadují skákání, poskoky, jako je aerobic či squash…pak je dobré mít nejdřív pevný svalový korzet, abyste si pohybem víc neublížili, než aby vám to pomohlo.

Ideálem jsou dvě hodiny procházky lesem či na slunci, s tím mírným zapocením. Les nám dává k dispozici čistější vzduch i uklidnění, slunce zase (ve správných hodinách a ročním období) tolik potřebný vitamín D. Kdo má kožní problémy způsobené Candidou, tomu se doporučuje časté koupání v čisté vodě v přírodě (např. řeka) a trávit hodně času na slunci. Bez klasických opalovacích prostředků. Slunce působí jako dezinfekce, čistí kůži, plaváním se přirozeně pohybujete.

Jak napomoci pravidelnému pohybu?

- vyhraďte si pro váš pohyb každý den stejný čas; rutina vám pomůže ve cvičení nepolevovat

- začněte pomalu, vaše možnosti postupně navyšujte

- necvičte, pokud jste vyčerpaní; necvičte ani pozdě v noci

- najděte si „parťáka na cvičení“; spíš se přemluvíte, když se vám nebude chtít

- nejlepší cvičení je venku v přírodě

- vyzkoušejte více možností, jak se hýbat, důležité je, aby vás to bavilo