clouds-429228_640

Naše emoce a rozpoložení mysli hrají velkou roli při celkovém zdraví. Každodenní napětí a stres se pro západní svět stává normou. Všude nacházíme mnoho více či méně efektivních rad, jak stres zvládat; rozumově si mnohokrát můžeme zdůvodnit, proč se dostáváme do určitých situací, proč cítíme napětí a stres, dokonce mnohdy víme, jak se z toho stavu dostat, ale přesto to odkládáme, nebo tomu nevěnujeme dostatečnou pozornost.

Jak je možné, že přemnožené kvasinky mohou mít spojitost se stresem a napětím?

Když jsme rozzlobení, frustrovaní, napjatí, naše tělo je celé jakoby sevřené, stažené. Naše svaly jsou napjaté, srdeční tep i krevní tlak jdou nahoru. Dýcháme málo a mělce, tudíž naše tělo dostává méně kyslíku. Méně kyslíku, to znamená, že naše tělo nemůže efektivně pracovat, a s nemocí nebo zdravotním problémem tím hůř. Střeva pracují pomaleji, a tady přesně nastává klíčový moment, kdy v kombinaci se špatnou stravou může dojít k přemnožení kvasinek.

Zmíním také hormon kortizol, který je vylučován spolu s adrenalinem při stresových situacích. Pokud je tento hormon ve větší míře produkován nadledvinkami, mozek dostává signál, že tělo je v nebezpečí a je třeba jednat. Zjednodušeně řečeno, mozek soustředí veškerou energii a sílu do boje s imaginárním nebezpečím a „vypíná“ práci imunitního systému, trávicí trakt přestává trávit jídlo, atd. Výsledkem je oslabený organismus a špatně strávené jídlo v trávicím traktu, na kterém si „pochutnává“ kvasinka a tyto nestrávené zbytky vám v těle kvasí a trvá jim déle, než se vyloučí. Dalším následkem jsou křeče v břiše, bolesti břicha, plynatost či zácpa. Proto jsou tyto vedlejší zdravotní problémy při přemnožené Candidě Albicans tak často zmiňovány. Příliš mnoho kortizolu po delší dobu má také za následek nadměrný rozklad stavebních tkání těla, což opět usnadňuje výživu kvasinky, která sama rozkládá, aby se mohla živit. Hormonální disbalance má na svědomí i změny nálad, deprese, atd.

Takto ve zkratce jsem popsala důležité souvislosti, aby bylo zcela jasné, proč se stresu a napětí při léčbě musíme vyhnout.

Jak dosáhnout klidu a mít tělo bez napětí?

Ideálním způsobem je jakákoli forma pohybu či meditace. Pokud umění meditace neovládáte, zjistěte si víc. Důležitý je pravidelný odpočinek i dostatek spánku. Věnujte se denně činnostem, u kterých víte, že vás zklidní (ruční práce, cvičení, apod.).

meditation-884687_1920

Někdy jsme v náročné životní situaci, kdy jsme permanentně pod tlakem; pak je dobré si pomoci i jinak.

Napětí je možné eliminovat různými způsoby, velmi efektivní je použití chloridu hořečnatého, jednoduše hořčíku. Můžete si udělat koupel, což je ideální. Do horké koupele dáte několik lžic prášku chloridu hořečnatého, ten se rozpustí, vy se naložíte do vany cca na 30 min (prvních 15 minut se otevírají póry pokožky těla, dalších 15 minut je tělo schopné chlorid přijmout), a pak se osprchujte. Tělo si přes kůži samo vezme, kolik potřebuje, nehrozí tedy předávkování. Po koupeli se budete cítit klidní a vaše svaly budou uvolněné, bez napětí. Je možné konzumovat chlorid hořečnatý i formou tzv. hořčíkových panáků, jak doporučuje léčitel Jaroslav Zajíček – tedy vezmete sklenici vody, rozpustíte tam půl moka lžičky chloridu hořečnatého, a vypijete. V případě potřeby po několika hodinách opakujete. Hořčík, když to přeženete, působí jako projímadlo (tělo vyloučí nadměrné množství chloridu a tělu se nic nestane, maximálně se pročistí), proto se takto musí aplikovat postupně během dne. Dávky si upravujete podle toho, kolik vaše tělo snese, postupně navyšujte počet „panáků“ a počítejte jejich množství. Když dojde k průjmu, pijte postupně denně množství do předposledního „panáku“, tedy když už nesnesu pátého „panáka“, piju denně čtyři - rozloženo do celého dne. Hořčík užívejte vždy po jídle. Pokud máte nízký krevní tlak či chronický únavový syndrom, poraďte se ohledně užívání s lékařem, protože „hořčíkový panák“ vám sníží tlak.

Je ještě řada jiných možností, jak zklidnit tělo i mysl. Můžete si zkusit nechat namíchat Bachovy esence, pít čaj z třezalky tečkované (tam jen pozor, nějakou dobu trvá, než třezalka začne působit, a rovněž je po požití třeba vyhýbat se slunci, protože hrozí fleky a zarudnutí kůže. Pokud i přes doporučení stále berete hormonální antikoncepci, třezalka ovlivňuje její funkčnost v těle). Případně si natrhejte čistec - bukvice lékářská, nechte odstát přes noc ve vodě a pijte výluh po skleničkách 3-4x denně. Čistec utrhnete u kdejaké polní cesty během června a července. Dá se koupit i čaj a popíjet během dne. Čistec pomáhá i při akutních urogenitálních problémech.

nature-888609_1920
Na obrázku vpravo je čistec - bukvice lékařská

Pohyb je ideální varianta, jak zbavit tělo napětí. Choďte pěšky z práce, dojeďte si do obchodu na kole, choďte cvičit... je velké množství možností, jak pro sebe najít to nejlepší.

Existuje řada odborníků, kteří vám mohou pomoci dostat se opět do klidu a pohody; jen namátkou zmíním pomoc psychoterapeuta, odborníka z celostní medicíny, homeopata, kineziologa. Na internetu lze nalézt mnoho dalších možností.

 

DESATERO KLIDU

 

1) Dovolte si chybovat; dokonalost neexistuje.

2) Zkuste změnit vnímání okolního světa; nečekejte všude nástrahy a problémy. Nestrachujte se, nevytvářejte černé scénáře dopředu tam, kde neexistují. Řešte situace okolo sebe věcně a s rozvahou, berte je, jakoby byly mimo vás.

3) Neobhajujte se tam, kde to nemá smysl, a nestůjte za každou cenu na svém názoru; zbytečné konflikty vám nepomůžou.

4) Vyhýbejte se médiím; nestresujte se zbytečně tragédiemi okolního světa, které stejně nemůžete ovlivnit. Senzační podání zpráv, krvavé záběry či sledování katastrof ale určitě ovlivní vás.

5) Pokud se vás někdo snaží rozzlobit, či vyprovokovat k hádce, nedejte jim tu radost, ani možnost.

6) Zkuste změnit negativní „vzorce“ vašeho chování. Jednejte jinak, než obvykle – možná budete příjemně překvapeni, že se budou měnit i okolnosti okolo vás.

7) Každý zdravotní problém nás má něco naučit, posunout nás ke změně v našem životě, abychom znovu mohli být zdraví. Přemýšlejte nad svým životním stylem a zkuste se zaměřit na chyby, které děláte. Pozitivní změny povedou k vašemu lepšímu rozpoložení.

8) Přemnožená Candida po psychosomatické stránce často odkazuje na potlačování emocí a utajovaný vztek; třeba by stačilo někomu nebo sobě něco odpustit, dovolit, vypustit ven… a napětí by opadlo…

9) Pravidelně relaxujte, meditujte, udělejte si čas na odpočinek – nejlépe si odpočinete venku na čerstvém vzduchu.

10) Dívejte se do budoucnosti s očekáváním brzkého uzdravení, najděte v sobě pokoru a vytrvalost. Jasný cíl s každodenními drobnými krůčky, vedoucími k jeho splnění, vám bude dělat radost a budete cítit spokojenost sami nad sebou.