Některé potraviny se nedají striktně zařadit do skupiny vhodné/ nevhodné. Je to proto, že řada autorů různých protiplísňových diet se u těchto potravin buď neshodne, nebo jsou vhodné či nevhodné jen po určitou fázi dietního režimu. Pro jistotu tyto potraviny ještě zdůrazním takto odděleně, a je jen na vás, jestli tyto potraviny zařadíte do jídelníčku a v jaké míře.

Vejce

U nízkosacharidové protiplísňové diety u první fáze vejce buď vynechte, nebo zařaďte. Pokud si nejste jistí, vynechte jen na určitou dobu; pokud si potom vejce dáte, sledujte reakce svého organismu. Jestliže vejce váš organismus nesnese dobře (bolesti břicha, trávicí problémy), vejce vynechte. Jinak, pokud máte možnost brát ze zdravého a domácího chovu, nespatřuji v tom výrazný problém.

Vejce vynechte u paleo protiplísňové AIP diety, tam to má své opodstatnění, u standardní paleo diety nevadí.

Čeleď lilkovité zeleniny

Tedy brambory, rajčata, goji, lilek, paprika. Tyto potraviny je vhodné v každé zde uvedené dietě spíš vynechat, případně je zařadit jen občas. U paleo AIP diety vynechte zcela. Brambory jsou velmi rozšířenou potravinou v ČR, pokud jste na brambory zvyklí a je obtížné je vynechat, přečtěte si alespoň návod, jak s nimi pracovat, aby škodily co nejméně zde.

Semínka

Semínka obecně jsou velmi prospěšnou potravinou; když se naklíčí, tak dokonce mnohem víc. Problém je v olejnatosti semen (při dietě jsme s tukem opatrní) a antinutrientech, které zatěžují trávicí trakt. Dodržujte tedy pečlivě pravidla ve fázích diety, kterou si vyberete.

Maso a další potraviny s vysokým kyselinotvorným pH

Tělo potřebuje potraviny jak se zásaditým, tak i kyselinotvorným pH. Pokud držíte dietu, snažte se jíst ve větší míře potraviny se zásaditým pH. Tabulku všech zásadních potravin s rozdělením podle pH najdete zde. Ideálně jezte 80% potravin se zásaditým pH, a 20% s kyselinotvorným pH. Potraviny samy o sobě nedokážou způsobit překyselení těla (vyvrácený mýtus, tělo si musí uchovávat určité pH v různých orgánech, a větší vychýlení by znamenalo smrt), ale mohou významně napomoci jednak správnému trávení, dále dodávce důležitých živin.

Maso proto jezte jen v omezené míře, většina vaší stravy by měla být tvořena zeleninou. Maso se nemusí jíst každý den, maso se nemusí jíst vůbec, a může být nahrazeno v plné míře jinými potravinami.