vejce

Maso

Maso je možné jíst u dvou ze tří typů diet uvedených na těchto stránkách; je však třeba mít stále na mysli fakt, že patří mezi potraviny s nejvyšším kyselinotvorným pH. Problematický je taky dnešní velkochov zvířat, která v průběhu života obvykle přijímají různá antibiotika a další léky, zažívají stres a žijí v nedůstojných podmínkách – to vše se potom projeví na kvalitě jejich masa, které konzumujeme. Protože se při dietě musíme vyhýbat pokud možno všemu, co v sobě obsahuje stopy léků nebo různé přídavné chemické látky, je vhodné si odpustit takové maso.

maso se salátem

Pokud maso nechceme vyloučit ze svého jídelníčku, můžeme respektovat fakt, že jeho konzumace je zcela dostatečná i jen jednou týdně. Při dietě maso omezte ve prospěch zeleniny, luštěnin nebo pseudoobilovin. Komplexní bílkovinu, kterou maso dodává, získáte i pojídáním ořechů a semínek, z pšeničných klíčků, a sladkovodních řas jménem spirulina a chlorella. Můžete také kombinovat, a tím dosáhnout komplexní bílkoviny; jezte kombinace obilovin a luštěnin - můžete si vzít příklad od našich předků, kteří jedli např. hrách a kroupy s česnekem.

Nakupujte maso od prověřených dodavatelů, nebo od chovatelů na vesnici. Ideální maso je domácí králík, domácí drůbež nebo ryby (nikoli ze sádek). Divočina je také velmi vhodnou alternativou. Vepřové a hovězí si dávejte raději jen výjimečně. Ideální je maso čerstvé, nikoli mražené či jinak uchovávané. U ryb v případě nouze snězte raději konzervovanou rybu ve vlastní šťávě, než-li mraženou.

3 druhy syrových ryb

Stačí vám sníst tolik masa, kolik je veliká vaše dlaň.

 

Vejce

Tato potravina je součástí jen části diet nebo dietních fází; pečlivě si prostudujte informace u jednotlivých diet. Vejce jsou obdobným případem jako maso, ve smyslu velkochovatelské produkce. Jezte i několik vajec denně, ale dbejte, aby byla od prověřených dodavatelů. Nejlepší jsou vajíčka domácí. Vajíčka od jiných ptáků je možné konzumovat (např. křepelka).

volské oko

 

               Mléko a mléčné výrobky             

To je poměrně problematická kapitola; mléko i mléčné výrobky zahleňují organismus a to je živnou půdou pro Candidu. Tomuto stavu se ale chceme vyhnout. Z toho důvodu se téměř u žádné zde uvedené diety mléko a mléčné výrobky nekonzumují, tuto možnost a ještě omezenou, najdete jen u nízkosacharidové protiplísňové diety. Vápník, častý argument obhájců konzumace mléka a mléčných výrobků, najdete v mnohem větší míře třeba v máku. Je možné si připravit i mléko z máku. Recept najdete na blogu pod štítkem nápoje.

Od druhé fáze nízkosacharidové protiplísňové diety je možné konzumovat vybrané mléčné výrobky. Dá se doporučit čerstvé, nijak neupravené, kozí mléko. Můžete konzumovat kozí či ovčí sýr (měkký nebo čerstvý), a taky ideálně domácí tvaroh. Občas jogurt s acidofilní kulturou nebo kefír, ale raději až ve třetí fázi. Máslo a přepuštěné máslo ghí můžeme konzumovat při všech stupních této diety, v omezeném množství.

Ve třetí fázi nízkosacharidové protiplísňové diety můžete přidat čerstvé sýry (lučina, ricotta, cottage, apod., mascarpone však raději vynechte pro vyšší obsah tuku), měkké sýry (nově mozzarella; brynza stejně jako ve druhé fázi), stále se vyhýbejte tvrdým, polotvrdým, taveným i plísňovým sýrům. Určitě nejezte smetanu, je to v podstatě tuk a při dietě je lepší se přidanému tuku do jídel vyhýbat.

caprese 

Vitariánské nebo veganské obdoby rostlinných másel, sýrů nebo mlék jsou pro dietu diskutabilní; ne všechny jsou vhodné. O vhodných variantách se dozvíte více u jednotlivých receptů na mém blogu.

Pro kozí a ovčí výrobky je nejlepší najít dodavatele nebo farmu ve svém okolí a vysvětlit majiteli, co přesně a proč potřebujete (nutné zejména u kozího mléka).